Skip to main content

Περιβαλλοντική εκπαίδευση και Ηθική

   1.    Eισαγωγή στις έννοιες της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΠΕ) και Ηθικής καθώς και στις βασικές έννοιες που αφορούν το Περιβάλλον και το ρόλο του ανθρώπου σε αυτό 
   2.    Ιστορική Εξέλιξη της ΠΕ στο πλαίσιο της εμφάνισης σοβαρών περιβαλλοντικών ζητημάτων και κοινωνικών κινημάτων που οδήγησαν στην εμφάνιση και εξέλιξη του συγκεκριμένου πεδίου
   3.    Περιβάλλον, Βιώσιμη Ανάπτυξη και ο ρόλος της περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
   4.    Τα κύρια περιβαλλοντικά προβλήματα και οι συνέπειες τους στον πλανήτη και τον άνθρωπο: ρύπανση του περιβάλλοντος, αέρια ρύπανση, η τρύπα του όζοντος, κλιματική αλλαγή, βιοποικιλότητα, δάση, φυσικοί πόροι - οικοσυστήματα, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, διαχείριση αποβλήτων
   5.    Η Ηθική στα πλαίσια της κοινωνίας, της υγείας, της επιστήμης (πχ Βιοηθική) και του Περιβάλλοντος
   6.    Τα εκπαιδευτικά ρεύματα, σκέψεις και θεωρίες που διαμόρφωσαν τη φύση, το παιδαγωγικό προφίλ και τους στόχους της ΠΕ
   7.    Τα βασικά χαρακτηριστικά, οι ιδιαιτερότητες και οι στόχοι της ΠΕ: διεπιστημονικότητα, διαθεματικότητα, βιωματική προσέγγιση, ομαδοσυνεργατική μάθηση, ολιστική προσέγγιση των περιβαλλοντικών – κοινωνικών - οικονομικο-αναπτυξιακών ζητημάτων και προτύπων, ανάπτυξη κριτικής σκέψης, αποσαφήνιση και ο καθορισμός αξιών, καλλιέργεια περιβαλλοντικής ευαισθησίας και συνείδησης με στόχο την ενεργοποίηση και δράση των πολιτών
   8.    Σύγχρονες παιδαγωγικές-  διδακτικές τεχνικές, μεθοδολογίες και εργαλεία που αναπτύχθηκαν ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι της ΠΕ: καταιγισμός ιδεών – δημιουργική σκέψη, χαρτογράφηση εννοιών, αποσαφήνιση αξιών, προσομοίωση ρόλων, πειράματα, διαλογική αντιπαράθεση, ηθικό δίλημμα, μελέτη πεδίου, αξιοποίηση νέων τεχνολογιών, κ.α. 
   9.    Σχεδιασμός και υλοποίηση μιας εργασίας (project) με θεματολογία πάνω σε σύγχρονα ζητήματα περιβάλλοντος, ηθικής και βιώσιμης ανάπτυξης, εφαρμόζοντας διάφορες τεχνικές και δράσεις: επιλογή του θέματος, εργασία σε ομάδες, βιωματική προσέγγιση, εφαρμογή των διαφόρων τεχνικών μέσα από την προσωπική και συνεργατική εμπλοκή των φοιτητών, παρουσίαση και επικοινωνία της εργασίας, αξιολόγηση της εργασίας, ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην πραγματοποίηση της εργασίας
10-11. Συναντήσεις καθοδήγησης και ανάλυσης προτάσεων εργασιών
12-13. Παρουσίαση εργασιών από τους φοιτητές
 

Εξάμηνο
Χειμερινό
Κωδικός Μαθήματος
ΕΝΕ.2020
Ώρες θεωρίας
3
ECTS
5
Συντελεστής βαρύτητας
1,5
Διδακτικές μονάδες
3